2022 он гарах гэж буйтай холбогдуулан бид танд тухайн онд дэлхийд болох онцлох үйл явдлуудаас түүвэрлэн хүргэж байна.
Жолоочгүй нисдэг такси Дубайд ажиллана
2022 онд Арабын Нэгдсэн Эмират улсын (АНЭУ) Дубай хотод жолоочгүй нисдэг такси бүрэн ашиглалтад орно. Энэ нь 2017 оны сүүлээр эхэлж, таван жилийн турш үргэлжилсэн туршилтын үр дүнд бий болжээ. Автономит агаарын такси (AAT)-гДубайн Зам, тээврийн газартай хамтран ажилладаг Германд төвтэй мэргэжлийн үйлдвэрлэгч “Volocopter” компани нийлүүлэх аж.
Дэлхий дээрх ийм төрлийн анхны үйлчилгээ болох автономит агаарын таксиг нь нисдэг тэрэг болон том дрон хоёрын хоорондох хөндлөн огтлолтой төстэй хоёр хүний суудалтай агаарын тээврийн хэрэгсэл юм. Энэ нь 18 ротортой, бүрэн нэмэлт цахилгаан галт тэрэгтэй бөгөөд хүний оролцоогүйгээр эсвэл нисгэгчгүйгээр хүмүүсийг тээвэрлэх боломжтой ухаалаг бие даасан удирдлагын системтэй аж. Энэ нь цэвэр цахилгаан, батерейг хурдан цэнэглэх, залгах системийг ашиглан 100 км/цаг хүртэл хурдлах боломжтой бөгөөд дуу чимээ багатай гэнэ.
AAT үйлчилгээг ухаалаг хөдөлгөөнт програмаар дамжуулан олон нийтэд нээлттэй болгосон гэв. Энэ нь үйлчлүүлэгчдэд нислэг захиалах, захиалгын мэдээллийг авах, тээврийн хэрэгслийнхээ маршрутыг хянах боломжийг олгоно. AAT нь Дубай дахь автомат тээврийн өсөн нэмэгдэж буй чиг хандлагын нэг хэсэг бөгөөд 2030 он гэхэд тус хотын бүх суудлын тээврийн хэрэгслийн дөрөвний нэгээс илүү хувь нь өөрөө жолооддог болох гэнэ.
Энэтхэг улс сансрын нисгэгчтэй болно
2022 онд Энэтхэг улс Орос, АНУ, БНХАУ-ын дараа бие даан сансарт хүн хөөргөсөн дөрөв дэх орон болно. Ашигласан пуужин нь Энэтхэгийн сансрын судалгааны байгууллагын (ISRO) ажиллуулдаг геосинхрон хиймэл дагуул хөөргөх хэрэгслийн хувилбар аж. Энэ нь үндсэндээ бие даасан 3.7 тонн жинтэй, гурван хүний бүрэлдэхүүнтэй хөлөг онгоц юм. Тэд дэлхийн тойрог замд 248 миль (400 км) өндөрт долоо хоногийн турш байсаар байгаад Бенгалын буланд хүрхээс өмнө доошоо бууна гэж төлөвлөжээ. Төслийн нийт өртөг нь ойролцоогоор 124 тэрбум рупи (2.67 тэрбум доллар) юм. Анх 2016 онд төлөвлөж байсан уг нислэгт саатал гарсан ч эцэст нь 2022 онд хөөргөхөөр болжээ.
Бээжинд өвлийн олимпийг зохион байгуулна
2022 оны өвлийн олимп 2022 оны хоёрдугаар сарын 4-20-ны хооронд БНХАУ-ын Бээжин хотноо болно. Сонгогдсон зохион байгуулагч хотыг Олон улсын олимпийн хороо (ОУОХ) 2015 оны 7-р сард зарласан. 2008 онд тус хотод зуны олимп болж байсан. Ингэснээрээ зуны болон өвлийн наадмыг зохион байгуулсан анхны хот болж байна. Энэхүү өвлийн олимп нь Пёнчан-2018, Токио 2021-ийн дараа Ази тивд гурав дахь удаагаа зохиогдож буй олимп юм.
Катар улс хөлбөмбөгийн дэлхийн аварга шалгаруулах тэмцээнийг зохион байгуулана
Катар бол ердөө 1.7 сая хүн амтай Персийн булангийн жижигхэн улс юм. Байгалийн хийн асар их нөөцөөрөө дэлхийд нэг хүнд ногдох ДНБ-ээрээ хоёрдугаарт ордог. Тус улс нь дэлхийн аварга шалгаруулах тэмцээнийг зохион байгуулсан Ойрхи Дорнодын анхны улс болж байна.
Катарт зун 50 хэм хүрч болно. Гэсэн хэдий ч цэнгэлдэх хүрээлэн бүр 20 хэмээс дээш температурыг бууруулах чадвартай, хамгийн сүүлийн үеийн хөргөлтийн технологийг ашигладаг. Тэмцээний дараа дээд шатыг задалж, спортын дэд бүтэц хөгжөөгүй орнуудад хандивлах боломжтой.
Катарын стадиануудын нэг нь гадна талыг бараг бүхэлд нь хамарсан 420,000 хавтгай дөрвөлжин метр талбай бүхий фасадтай ажээ.
Хятадын анхны сансрын станц баригдаж дуусна
Хятад улс дэлхийн бага тойрог замд (LEO) сансрын станцыг хөгжүүлэх хүчин чармайлтыг хийж ирсэн. 2011, 2013, 2015 онд хөөргөсөн гурван "Тянгон" сансрын модулиас бүрдсэн сансрын лаборатортой. Эдгээр нь илүү том сансрын станцын цогцолборт шаардлагатай уулзалт, залгах чадварыг харуулах зорилготой, гурван хүний бүрэлдэхүүнтэй богино хугацаанд оршин суух зориулалттай жижиг, туршилтын модулиуд юм. Томоохон, модульчлагдсан сансрын станц нь үндсэн бүхээгийн модуль (CCM), лабораторийн бүхээгийн модуль I (LCM-1) болон модуль II (LCM-2) зэрэг тусдаа бүрэлдэхүүн хэсгүүдийг ашиглан 2020 онд хэлбэржиж эхэлнэ.
Олон үе шаттай барилга угсралтын хөтөлбөр 2022 он гэхэд дуусна. Уг цогцолбор нь ойролцоогоор 60,000 кг (130,000 фунт) жинтэй бөгөөд гурван сансрын нисэгчийг урт хугацаанд амьдрахад нь дэмжлэг үзүүлэх юм. Энэ нь арван жилийн дизайны ашиглалтын хугацаатай.
“New Horizons” компани Куйпер бүсийг судалж дуусгана
3 тэрбум км сансар огторгуйг 2015 оноос хойш есөн жил туулсаны дараа "New Horizons" компанийн хайгуулын “Плутонт” бага дэлхийд ирлээ. Тус баг энэ бүс нутгийг хэдэн сарын турш судалж, урьд өмнө нь судлагдаагүй дэлхий ертөнц болон түүний таван сарны дагуулын сан хөмрөг, зураглалыг дахин гаргасан. НАСА 30-45 км (19-28 миль) хэмжээтэй Kuiper Belt Object (KBO)-ыг ойроос нисгэх төлөвлөж түүнээс ч илүү урагшлахаар төлөвлөж байсан. Энэ үе шат нь нарнаас 43.4 одон орон судлалын нэгжийн (AU) зайд 2019 онд эхлэх болно. 2022 он гэхэд KBO-ийн судалгаа дуусч, “New Horizons” нарны аймгийн хамгийн захын хязгаар руу чиглэж 2038 он гэхэд нарнаас 100 AU зайд байна гэж төлөвлөжээ.
Бүрэн автомат жолоодлоготой машинууд Европт худалдаалагдана
2022 онд Европт 3-р түвшний бие даасан автомашинууд гарч ирнэ. Энэ нь Германы эрх баригчид зөвшөөрсний дараа гарсан загвар юм. 2-р түвшний бие даасан автомашинууд хэсэгчлэн гар чөлөөтэй жолооддог. Үргэлж хүний хяналт шаарддаг бол 3-р түвшний систем нь тодорхой нөхцөлд (хурдны зам гэх мэт) бие даан жолоодох боломжтой бөгөөд жолоочийг хяналтдаа авахыг шаардалгүйгээр шийдвэр гаргаж чаддагаараа давуу талтай аж.
Мерседес-Бенз өөрийн S-Class седан загвараа Drive Pilot /120 ° ажиллах шинэ Lidar, арын цонхны камер, дохиололыг илрүүлэх микрофон/-той болгон шинэчилж, 2021 онд Германы Холбооны Авто тээврийн газраас олон улсад хүчин төгөлдөр мөрдөгдөж буй НҮБ-ын 157 дугаар журамд үндэслэн эгнээний автоматжуулсан системд үндэслэн техникийн зөвшөөрлийг авчээ.
Энэхүү шинэ технологи нь олон төрлийн камер, радар, мэдрэгчийг ашиглан тээврийн хэрэгслийн нөхцөл байдлыг хянаж, хурд болон бусад замын хөдөлгөөнд оролцогчдоос хол зайд хяналт тавьж, жолоочийн оролцоогүйгээр зайлсхийж эсвэл тоормослох маневруудыг бие даан гүйцэтгэдэг.
Өндөр нарийвчлалтай GPS болон дижитал 3D газрын зурагтай хослуулан замын геометр, маршрутын профайл, замын хөдөлгөөний үйл явдал, замын тэмдгийн талаар бодит цаг хугацаанд цуглуулсан мэдээлэл нь машиныг удаан хугацаагаар жолоодох боломжтой. Туршилтууд нь яаралтай тусламжийн дуудлага хийх, хаалга, цонхны түгжээг тайлж, эрүүл мэндийн яаралтай тусламжийн үед анхны тусламж үзүүлэгчдэд нэвтрэх боломжийг олгосон байна.
Эхэндээ энэ системийг Германд 13,200 км (8,200 миль) авто замд 60 км/цаг (37 миль) хурдаар хязгаарласан. Гэсэн хэдий ч дараа нь энэ нь АНУ, Хятад зэрэг бусад оронд боломжтой болох ажээ.
ХБНГУ улс цөмийн эрчим хүчнээс татгалзана
Японд Фүкүшимагийн цөмийн эрчим хүч дэлбэрсний дараа хэд хэдэн орон цөмийн эрчим хүчний хэрэглээгээ эргэн харж эхэлжээ. 2011 онд цөмийн эрчим хүчний үйлдвэр барьж, туршихаар түр зогсоосон долоон үйлдвэр, техникийн асуудлаас үүдэн найм дахь үйлдвэр нь бүрмөсөн хаагдана. Үлдсэн есөн үйлдвэр нь 2022 он гэхэд хаагдана гэв. Герман улс эрчим хүчний энэ хэлбэрээс бүрмөсөн татгалзсан улсуудын нэг байв. Тус улсын засгийн газар анх үйлдвэрүүдийг 2036 он хүртэл ажиллуулахаар төлөвлөж байсан ч энэ хуваарийг урагшлуулсан.
Үүнийг аажмаар зогсоохоос өмнө Германд цөмийн эрчим хүч нь тус улсын цахилгаан эрчим хүчний дөрөвний нэгийг үйлдвэрлэж байсан бөгөөд тус үйлдвэр нь 30,000 орчим хүнийг ажлын байраар хангадаг байв. Дутагдал нь сэргээгдэх эрчим хүч, нүүрсний хэрэглээг түр зуур нэмэгдүүлэх, илүү үр ашигтай ашиглах замаар цахилгааны хэрэглээг 10 хувиар бууруулах замаар нөхөх болно.
Энэхүү газрын зургийн дагуу, хэрэв бүх ургамал хайлах юм бол хойд болон өмнөд Германы томоохон газар нутагт амьдрах боломжгүй болох юм.
Вашингтон, Бостон хоёрын хоорондох өндөр хурдны галт тэрэгний шинэчлэл хийгдэж дуусна
АНУ-ын үндэсний төмөр замын корпораци болох “Amtrak”-ийн тэргүүлэх үйлчилгээ болох Аселад шинэчлэлт хийхэд зориулж 2.5 тэрбум долларыг зарцуулна. Acela Express гэгддэг энэ маршрут нь Балтимор, Филадельфи, Нью-Йорк хот зэрэг 14 зогсоолоор Вашингтон, Бостон хоёрын хоорондох Зүүн хойд коридор (NEC) дагуу явж байсан.
Францын Alstom компанийн зах зээлд гаргадаг өндөр хурдны галт тэрэгний загвар болох Авелиа Либерти нь Хойд Америкийн төмөр замын стандартад нийцүүлэн зүүн хойд коридорт байгаа Бомбардиер-Альстомын галт тэрэгний багцыг солихоор сонгогдсон. Энэ нь зам, дохиолол, станцыг сайжруулахтай зэрэгцэн хийгдэх аж.
Нийт 28 шинэ галт тэрэг захиалсан нь өмнөх флотоос 40%-иар илүү бөгөөд оргил ачааллын үед Вашингтон, Нью-Йорк хотуудын хооронд хагас цагийн, Нью-Йорк хот, Бостоны хооронд нэг цагийн үйлчилгээ үзүүлдэг аж. Маршрутын зарим хэсэгт хамгийн дээд хурдыг цагт 160 миль (257 км/цаг) болгон сайжруулах боломжтой байсан бол цаашдын зам болон дохионы шинэчлэлтүүд нь дээд тал нь 186 миль (299 км/цаг) хурдлах боломжтой болно.
Галт тэрэг бүр илүү олон вагонтой (хоёр хүч чадалтай, есөн суудлын вагон), гуравны нэгээр илүү суудалтай байсан бөгөөд илүү жигд явах чанарыг хангах шинэ "урьдчилан таамаглах хазайлтын систем"-тэй байв. Тэдний хөнгөн хийц нь хамгийн бага аэродинамик эсэргүүцэлтэй хослуулснаар эрчим хүчний хэрэглээг 20% бууруулна. Онгоцны тохь тух нь тохируулж болох уншлагын гэрэл, хөгжлийн бэрхшээлтэй хүмүүст зориулсан үйлчилгээ, сайжруулсан хоолны машин, цахилгаан залгуур, USB порт, WiFi болон бусад тав тухыг багтаасан.
Avelia Liberty-ийн туршилтын загварыг 2019 онд хийж дуусгасан бөгөөд анхны галт тэрэг 2021 онд үйлчилгээнд гарч эхэлсэн. Нийт 28 галт тэрэгний эцсийн нийлүүлэлт 2022 онд дуусна. Ингэснээр энэ үед Amtrak өмнөх Acela гал тэргийг зогсоох юм байна.
“Ariane 6” пужины анхны нислэг
“COVID-19” цар тахлын улмаас саатаад байсан Ariane 6 нислэг 2022 онд анхны нислэгээ үйлдэнэ. Ariane 6 нь Европын Сансрын Агентлагийн (ESA) эрх мэдлийн дагуу ArianeGroup-ийн бүтээсэн пуужин хөөргөх төхөөрөмж юм. Энэ нь 1990-ээд оны сүүлээс хойш ажиллаж байсан хуучирсан Ariane 5-ыг орлож, илүү модульчлагдсан, уян хатан, өртөг зардалтай байхаар бүтээгдсэн ажээ.
Пуужин нь 63 м (207 фут) өндөр бөгөөд өмнөхөөсөө арай өндөр бөгөөд илүү нарийхан харагдаж байна.
Ariane 6 нь OneWeb-д зориулж өргөн зурвасын хиймэл дагуул хөөргөх ёстой байсан ч тус компани 2020 оны 3-р сард дампуурлаа зарласан. Гэсэн хэдий ч Eutelsat, түүнчлэн компаниудтай нэмэлт гэрээ байгуулсан байна. Францын үндэсний сансрын агентлаг (CNES) болон Европын холбоо нь янз бүрийн арилжааны хөөргөлтүүдийг үргэлжлүүлэх боломжийг олгодог. Ariane 5-ыг 2023 онд зогсооно. 2020 оны сүүлээр Ariane 6-гийн дараагийн хувилбарууд нь SpaceX болон Blue Origin зэрэгтэй өрсөлдөх чадвартай болохын тулд дахин ашиглах боломжтой бүрэлдэхүүн хэсгүүдийг багтаасан.
Сэтгэгдэл үлдээх