Гурван жилийн өмнө Монгол Улс дампуурч, өрийн дефолтод нүүрлэж байсан. 2020-2021 онд БНХАУ-д нийлүүлэх зэс, нүүрсний экспортын хэмжээ, үнийн бууралтад өртөж, Оюутолгойн зэсийн уурхайн хувьцаа эзэмшигчид хоорондын маргаан төслийн бүтээн байгуулалтыг хойшлуулаад байв. Төсөв ихээхэн хүндрэлтэй байсан бөгөөд Засгийн газар дэд бүтцийн өргөтгөл, шинэчлэлт, хөдөө аж ахуй зэрэг үйлдвэрүүдэд туслах, Улаанбаатарт нөлөөлж буй байгаль орчны ноцтой асуудлыг шийдвэрлэхэд зарцуулах мөнгө багатай байв. Өнөөдрийн нөхцөл байдал 2021 оноос эрс сайжирсан.
2022 оны сүүлчээс Хятад хилээ дахин нээж, Бээжин, Канберрагийн маргаан зэрэг нь Хятадын Монголоос авах нүүрсний импортыг нэмэгдүүлсэн. 2022 оны хоёрдугаар сараас хойш төсөв ашигтай гарсан бөгөөд 2023, 2024 онд худалдаа болон урсгал данс аль аль нь их хэмжээний ашигтай гарсан. Энэ нь Засгийн газарт өрийн үүргээ биелүүлэх, санхүүгийн нөөцөө бүрдүүлэх боломжийг олгосон. Гэхдээ нийт гадаад өр 37 тэрбум ам.доллар буюу ДНБ-ий 150 хувьтай тэнцэх хэмжээний өндөр хэвээр байна. Харин 2021 онд ДНБ-ий бараг 70 хувьтай тэнцэж байсан улсын өр одоо 40 хувь болж буурчээ. Засгийн газар олон давхаргат баялгийн сангийн бүрэлдэхүүн хэсгүүдийг төлөвлөж, тус улсын валютын нөөц ч нэмэгдэж байна. Эдгээр сайжруулалтыг тусгаж, олон улсын үнэлгээний гурван агентлаг бүгд тусгаар тогтнолын эрсдэлийн үнэлгээг сайжруулж, эерэг эсвэл тогтвортой төлөвтэй байна.
Харин хамтарсан Засгийн газар улс төрийн тогтвортой байдлыг хангаж чадаж байна уу
Эрх баригч МАН АН, ХҮН намуудыг их эвсэл байгуулахыг ятгасан нь улс оронд улс төрийн тогтвортой байдлыг авчирч, үйлдвэрлэл, нийгмийн шинэчлэлийг урагшлуулахад илүү уялдаа холбоог бий болгосон. МАН-ын тэргүүлсэн эвслийн баталсан эдийн засаг, аж үйлдвэрийг хөгжүүлэх төлөвлөгөө бол Мега төслүүдийн стратеги. Энэ нь эдийн засгийг шинэчлэх, ирээдүйн өсөлтийн платформыг бий болгоход туслах 14 том хэмжээний дэд бүтцийн төслийг бий болгох зорилготой юм.
Төсөлд шинэ, цэвэр, эрчим хүч үйлдвэрлэх, тээврийн сүлжээг сайжруулах, усны менежментийг сайжруулах, нийслэлийн дарамтыг бууруулах шинэ хот гэх мэт төслүүд багтаж байна. Ялангуяа өнгөрсөн хугацаанд төслүүд хойшлогдож, авлига, байгаль орчинд хохирол учруулсан олон жилийн түүхтэй томоохон бүтээн байгуулалтын төлөвлөгөөнд шүүмжлэлтэй хандах хүмүүс олон байна. Гэвч хамтарсан Засгийн газартай болсноор хэд хэдэн төсөл таамаглаж байснаас хурдан урагшилсан. Гэхдээ судалгаанаас үзэхэд иргэдийн олонх нь Мега төслүүдийг өргөн хэмжээний авлига авах бас нэгэн боломж гэж харж байна.
Улаанбаатар хотын замын түгжрэл, үйлчилгээний чанар муу, агаарын эрүүл мэндэд аюултай байдал зэрэг байгаль орчны ноцтой асуудлуудыг шийдвэрлэхгүй байгаад хүмүүс мөн бухимдаж байна.
Сэтгэгдэл үлдээх